Årets Retailleder: Jørgen Jørgensen i Norrøna Sport.

Jørgen Jørgensen ble 26.9. hedret som Årets Retailleder på Virkes Handelskonferanse i Oslo.

Norrøna-eier Jørgen Jørgensen tok over roret i familiebedriften Norrøna i 2005. Samme år ble Norrøna lansert internasjonalt. Et dristig skifte av strategi, med internasjonal merkevarebygging og satsing på egne butikker, har bidratt til suksessen. Norrøna leverer svært gode resultater i en sportsbransje preget av voldsom konkurranse og prispress. For å imøtekomme konkurransen har selskapet innledet et ekstra fokus på kundeservice og økt investeringene i markedsføring. Norrøna har i dag 23 butikker og har ambisjoner om å vokse ytterligere internasjonalt de kommende årene.

Som leder er Jørgen Jørgensen kjent for å tenke nytt, tørre å ta investeringer og få sine medarbeidere til å jobbe mot de samme målene. All produktutvikling og markedsføring skjer på huset, det har vært viktig å utvikle og bevare kompetansen i selskapet.

Jørgen Jørgensen er opptatt av å være en tydelig leder, være ærlig og direkte. Alle skal vite hva som forventes, se sin plass og være bevisst på sitt bidrag. Han brenner for å skape gode team, der man både lykkes og feiler sammen. Selskapet er en sertifisert Great Place To Work-bedrift.

Cappa gratulerer Jørgen Jørgensen med prisen!

Daglig leder Frode Finsrud i Cappa er medlem i juryen som kårer Handelsprisen og Årets Retailleder.

Juryen 2018:

Grete Lekven, leder for Handel i DNB

Sverre Flåskjer, tidligere Managing Partner i Herkules Capital

Anders Askevold, leder GS1 Smart Centre

Ole Martin N. Evensmo, daglig leder i Ehandel.com

Erik Fagerli, handelsekspert

Frode Finsrud, daglig leder i Cappa