Vil du forenkle og forbedre logistikkprosessene i Plantasjens butikker i Norden?

Plantasjen er den ledende aktøren for planter i Norden. De har over 128 butikker i ulike format i Norge, Sverige og Finland. Hos Plantasjen finner du et unikt utvalg av planter og løsninger for plantenes voksende liv.
Plantasjen har ambisiøse planer for de neste årene, blant annet gjennom sin “green strategy”. Kjeden har som visjon å være Nordens herligste veksthus!

Brenner du for kontinuerlig forbedring, og vil bidra til standardisering og forenkling av logistikkprosessene i Plantasjens butikker?

I Plantasjens butikker skal kundene få en optimal handleopplevelse. Det setter høye krav til kjedens butikker og de ansatte som jobber der. Ved Plantasjens servicekontor jobber en rekke mennesker for å legge til rette, både for at det skal være godt å være kunde, men også et godt sted å være ansatt. For å ytterlige forbedre, forenkle og standardisere driften, ser vi nå etter deg som har solid kompetanse innen retail til rollen som Project Manager, Store Operations.

I rollen har du ansvar for å videreutvikle driftskonseptet, med fokus på butikklogistikk og lagerhold. Dette inkluderer prosesser som ordrelegging, varemottak, varetelling, lagerkorreksjoner, varepåfyll og lagerstruktur. Du vil jobbe tett med Supply, Logistikk, Kategori og IT for å sikre kontinuerlig utvikling og bedre rammebetingelser for butikkene våre. Stillingen inngår i Store Support & Lean Operations teamet.

Arbeidsoppgaver:
  • søke og identifisere forbedringsområder, og initiere aktiviteter innenfor logistikkområdet som forenkler og tilrettelegger for effektivisering av butikkdriften og gir økt kundeverdi
  • iverksette og koordinere aktiviteter der det er nødvendig i grensesnittet butikk og servicekontor, for å øke presisjon i leveransene til butikk
  • bidra til optimal vareflyt for butikk, herunder ordre- og leveranseskjema, samt «store build up» planer, gjennom samarbeid med Supply og Logistikk
  • støtte driftsapparatet i opplæring og oppfølging av driftsrutiner og prosesser og bidra i videreutviklingen av Plantasjens digitale arbeids- og rapporteringsverktøy
  • rapportering, analyse og aksjonsorientert oppfølging av relevante KPIer
Vi tror at du:
  • har erfaring fra retail, og har erfaring med å jobbe systematisk, med gode prosesser og standarder. Gjerne fra en retailorganisasjon med en viss størrelse og kompleksitet. 
  • har erfaring med drift og/eller logistikk
  • har svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, og har gode engelsk-kunnskaper skriftlig og muntlig
  • har god digital kompetanse. Plantasjen har en "mobile first"-strategi, og vi ønsker at du har en digital nysgjerrighet. 
  • har relevant høyere utdannelse innen varehandel, logistikk, økonomi e.l.
Vi ser for oss at den rette kandidaten har noen års erfaring med å jobbe på et servicekontor, gjerne innen forretningsutvikling, retail support e.l. Alternativt har du jobbet mye med logistikk i større varehus, eller kanskje har du jobbet noen år som regionsjef, og har lyst på nye utfordringer?

Personlige egenskaper:
  • Du bygger og vedlikeholder gode relasjoner med din positive innstilling og gode kommunikasjonsevner. Din fremtoning er motiverende, pedagogisk og coachende.
  • Du liker å utfordre etablerte sannheter og er en god problemløser. 
  • Du har utpreget kommersiell og analytisk legning, og trives med å skape resultater gjennom og sammen med andre.
Hos Plantasjen er det høyt tempo og det er viktig at du er driftig og har stor arbeidslyst.
Stillingen er nyopprettet, og du har stor frihet til å forme stillingens innhold og sette egen agenda/kalender. Stillingen er nordisk, og det må påregnes noe reising til kjedens servicekontor i Stockholm og besøk hos kjedens butikker i Norge, Sverige og Finland, samt til Plantasjens sentrallagre og terminaler.

Plantasjen tilbyr:
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i Nordens største hagesenterkjede
  • konkurransedyktige betingelser, fri telefon, kurs og kompetanseutvikling
  • hjemmekontor inntil to dager i uken
  • det er i tillegg personalgoder knyttet til både trening og rabatter
Stillingen er heltid med fast arbeidsplass på Plantasjens servicekontor ved Skjetten, like utenfor Oslo. Her er det stor takhøyde, åpenhet, mye latter og støtte - og vi håper du ønsker å bli en del av teamet!

Velkommen som søker!

Livet blir bedre med planter og Plantasjen blir bedre med deg!

Vil du søke?
  • Last opp din CV og en kortfattet søknad.
  • Eventuelle spørsmål kan rettes til Solveig Stormo Kvam i rekrutteringsselskapet Cappa. 

Om rekrutteringsselskapet Cappa:

  • Cappa er ledende innen rekruttering til handel-, servering- og servicevirksomheter, alt fra lederstillinger og fagspesialister til franchisetakere.
  • Som søker gjennom Cappa skal du oppleve profesjonell og fortrolig behandling, og at dine data ivaretas på en trygg og sikker måte.
  • Les mer på www.cappa.no og se flere ledige stillinger her.

Følg Cappa på LinkedIn og Facebook!

 

Plantasjen

Arbeidssted:

Skjetten

Adresse:

Trondheimsveien 40
2040 Skjetten

Søknadsfrist:

Vi behandler søknader fortløpende

Lenker:

Kontaktpersoner

Solveig Stormo Kvam

Senior rådgiver

+4795846064

solveig.kvam@cappa.no