Bli partner i Marugame Udon – unikt japansk restaurantkonsept

November 2000 åpnet den første Marugame Udon-restauranten som serverte fersk udon og tempura. Det ble starten av å gjøre den japanske nudelen, udon, mainstream og til å bygge det største udon-konseptet i verden. Nå står Norge og Norden for tur og de søker en partner til ekspansjonen. Udon er kjent som en tykk og god nudel som er al dente. Den tradisjonsrike nudelen stammer fra Kagawa, et område sørvest i Japan. Nudlene er alltid ferske og blir laget fra bunn ved hjelp av en topp moderne nudelmaskin.

Restaurantene har åpent kjøkken, noe som er en del av opplevelsen for kundene. Man kan se nudlene lages og tilberedes – det blir ikke mer autentisk enn dette. Japansk gjestmildhet er en viktig del av atmosfæren en Marugame Udon-restaurant skal ha. Konseptet har lagt opp til at kundene venter kun 2 minutter fra de bestiller til de kan hente og betale for maten. Det kan også gå så raskt som på 30 sekunder!

Marugame Udon er allerede en godt etablert kjede med 800 utsalgssteder i Japan og over 1000 på verdensbasis. I 2011 startet ekspansjonen til andre land og i mars 2018 kunne kjeden telle 208 restauranter spredt ut over 13 land utenfor Japan. Marugame er eid av Toridoll Holdings Corporation of Japan som igjen eier andre suksessrike brands i Europa som Wok To Walk og Shoryu Ramen.

Marugame ønsker seg nå en solid partner på det norske/nordiske markedet. Selskapet eller personen må ha god erfaring fra drift av restaurant, café, convenience eller andre matkonsepter. Økonomien må være solid og man må ha ambisjoner om å åpne flere enheter.


Virker dette spennende eller ønsker dere andre konsepter i porteføljen?

Cappa bistår denne kjeden med å finne riktig samarbeidspartner, kontakt oss for en fortrolig prat.
All kontakt skal gå via Cappa i den innledende fase.

Cappa har et stort nettverk i inn- og utland, og bistår en rekke utenlandske kjedekonsepter med etablering og ekspansjon.